TANC PZKPFW VI AUSF. B TIGER II

1000 piese

COBI-2540

300.49 Lei

-

338.32 Lei

- 11%
poster

(acorda o nota)

Tiger II/Panzerkampfwagen Tiger Ausf.B/Konigstiger, a aparut in 1944, fiind cunoscut in randul Aliatilor ca: King Tiger (US Army), Royal Tiger (British Army), Tiger II (Red Army). El era o combinatie intre Panther si Tiger I, avea urmatoarele caracteristici: greutate 70/75 tone; lungime 10,28 m; latime 3,75 m; inaltime 3,09 m; echipaj 5 oameni; motor: Maybach HL 230 P30, Diesel, racit cu apa, 700 CP/515 KW/8,97 CP/tona, considerat a fi prea slab pentru masivitatea blindatului. Asa si era, fiindca, in realitate, echipajelor li se interzicea sub amenintarea pedepsei cu moartea, ambalarea motorului la mai mult de 2300 rpm, altfel riscand calarea acestuia –deci teoretic, cei 700 CP nu puteau fi folositi niciodata; cutie de viteze Olvar semi-automata (era produsa de catre Adlerwerke, avand 12 viteze -8 inainte, 4 inapoi); blindaj cuprins intre 25-180 mm; armament: un tun 8,8 cm Kw.K.43 L/71 (calibrul 88 mm, bataia maxima fiind de peste 10 km cu o rezerva interna 80/86 proiectile, in functie de turela, ce avea doua modele.

ROYAL TIGER-TIGER II

Tunul facea praf de la 2200-2500 m orice tanc aliat, fie el Sherman, Cromwell sau T-34/85)/2 mitraliere calibrul 7,92 mm, MG-34, rezerva interna 5850 proiectile; viteza maxima: pe sosea 38/40 km/h/in teren accidentat 15-20 km/h; autonomie: pe sosea 170 km/in teren accidentat 80 km (dar autonomia era relativa, ea variand in functie de solicitarile terenului. Mai mult decat atat, era strict interzis echipajelor sa remorcheze un alt blindat ori sa intre pe teren moale sau proeminent accidentat); rezervor intern de 860 litri (consumul era dealtfel o mare problema, ajungand la 500 litri/100 km, pe sosea. Si cum Germania nu prea mai avea carburanti –facilitatile fiind distruse, inclusiv cele ce produceau benzina sintetica, iar petrolul romanesc vital, se dusese odata cu iesirea tarii din Axa- multe Tiger II au fost abandonate din lipsa de combustibil. Pur si simplu le abandonau acolo unde ramaneau fara carburant, iar daca aveau timp, le distrugeau. Spre exemplu, in Ardeni, un Tiger II nu ajungea la 70 km parcursi cu un rezervor plin); echipament radio FuG-5.

TIGRII REGALI

Interesant este faptul ca dispunea de doua seturi de senile, la fel ca si Tiger I –una folosita in lupta (800 mm latime) si una mai ingusta (660 mm latime) destinata folosirii atunci cand era transportat pe calea ferata (dealtfel, nu se recomanda rularea timp indelungat pe senile, datorita solicitarilor la care erau supuse motoarele, cutiile de viteze si componentele caii de rulare). Cuvintele lui Alfred Rubbel, ce a luptat pe Tiger II in cadrul Panzer-Abteilung 503/Batalionul Tancuri Grele 503, n-au nevoie de nicio explicatie: „Intr-o ora de functionare Tiger necesita 10 ore de intretinere”…Se speculeaza chiar ca unele exemplare ar fi fost dotate cu sisteme de vedere pe timp de noapte, precum Panther, dar nu exista dovezi in acest sens. Au avut insa lansatoare de grenade fumigene si anti-infanterie, calibrul 90 mm, descrise in acest articol.

A fost vazut pentru prima data in lupta pe frontul de est (in mai 1944, langa Minsk), dar ele erau rare in randul diviziilor de blindate germane, dar urmau sa fie adevarate „saloane” in viziunea tanchistilor sovietici, care erau dea dreptul impresionati de „luxul” de care ar fi beneficiat tanchistii germani la bordul sau, daca toate acestea ar fi avut sansa de a fi implementate: echipament de ochire performant, turela incalzita, sistem de ventilatie cu protectie impotriva armelor chimice, tun girostabilizat de calibrul 105 mm (10,5 cm KwK L/68) cu sistem automat de incarcare, telemetru stereoscopic Zeiss, un nou motor Maybach Diesel –de 900 CP, etc.

• numarul de piese: 1000

• Caroserie cu inscriptionare

• 2 figurine soldati germani

• Manual de instructiuni usor de urmat

• Compatibil cu LEGO și alte marci de varf de jocuri de constructii

"

CARACTERISTICI GENERALE

  • Varsta :5
  • Piese :1000
  • Figurine :2

DIMENSIUNI

    ALTE SPECIFICATII

      Reviews (0)

      SCRIE UN REVIEW